Otrohet

Varför skaffar man en brud/kille om man ska knulla andra?
Då ska man ju inte ha ett förhållande, eller?

Vet en hel del personer som är otrogna mot sina partners, och jag vill seriöst bara slå dom ibland. Banka lite vett i huvudet liksom! Man skaffar en partner för att ha EN, inte flera. Man hör hur folk säger att dom älskar personen så mycket, men om man nu gör det knullar man väll förfan inte någon annan än just han/henne? Då är ju förhållandet meningslöst.
Har själv vart utsatt för flera killar som vart otrogna, och den smärtan när man får reda på det skall ingen människa behöva uppleva?
1. Gränsen enligt mig är när man strular med någon annan.
Vänskapspussar är OK om den andra partnern vet om det.
2. Otrohet är ungefär det jag förklarade ovan, fast det kan ju vara olika saker. En liten flirt med någon annan är också otrohet för mig, men det beror på i vilket sammanhang!
3. Jag skulle förlåta om personen verkligen mådde dåligt över vad den gjort, och lovade att inte göra om det. Fast skulle självklart tappat mycket förtroende osv, kanske hade velat ta en paus och se om det hände något under tiden osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0